Elég

Elég

Legyen elég a MÁV-ból!

2023. február 15. - Kapitány Attis

Neked eleged van már a MÁV-ból?

Személy szerint nekem már elegem van a Magyar Államvasutakból (MÁV). A sok fejetlen döntéstől kezdve az utasok nem törődéséig. Hol vannak azok a fejlesztések, hogy a fecske szerelvényeket egyéb fővonalakról eltüntessük? 2020. márciusában elindult az első KISS motorvonat a 100a (Bp. Nyugati-Cegléd-Szolnok) vasútvonalon. Sajnos a COVID-19 vírus miatt az utaspróbát félbe kellett szakítani, de rövid időn belül 2020. augusztus 24-én újra forgalomba állt a 70-es (Bp. Nyugati- Vác-Szob) vasútvonalon. A második KISS megjelenése után már a 100a vasútvonalon is járt KISS, így 2 darab KISS futott a MÁV két elővárosi vasútvonalán.

kiss_web.png                                                             ↑KISS emeletes vonat Vác állomáson                                         

Akkoriban az hangzott, hogy a régi fecske szerelvényeket az elővárosból száműzzék, majd vidéken azzal "fejlesszenek". Hát az utóbbi az sikerült is a félegyházi személyvonat fecskés lett. 

Az első miért is nem sikerült?

Hát hol is kezdjem... Mondjuk ott, hogy a KISS motorvonatok már mennek Gyöngyös-Eger felé (AGRIAIR87), ami 1 óra 56 perc, ami még nem is sok, de nyáron amikor a MÁV-nál "Balaton szezon" van megjelenik az ismert  KISS motorvonat a  JÉGMADÁR EXPRESSZ-en (Szob-Fonyód) meg még más nyári járaton. Akárhogy is számolom 7:22 és 11:23 között nem 2 óra van. Ebben az időben a fecske szerelvények vissza kerültek a 100a, 120a vasútvonalra. Hmm...nem arról volt szó, hogy az elővárosi vonalakról eltűnik a fecske?

download.jpg

FELADAT:

Ha a KISS körülbelül két órás útra van tervezve és ezt berakják hat órás útra, akkor az utasnak az ülések nem lesznek kényelmetlenek? 

No, de maradjunk a mostani időszakban! Én a 100a vasútvonalnál lakom és nap mint nap találkozom Facebookon azzal, hogy ezt a vonatot lemondták JÁRMŰHIBA miatt, a másik meg váltóhiba miatt nem közlekedik. Na ez minden napos! A "100a vasútvonalon utazók IDE!" facebook csoportban folyamatosan arról van szó, hogy ki van a hócipője az azon utazó utasoknak. Folyamatos késések és jármű kimaradások már SOK az utasoknak!!!

318406904_2308759792622501_8543761859723011828_n.jpg

Egyik utas fényképe a csoportból

MÁVINFORM oldalán minden egyes percben ki van írva, hogy ez ezért, az azért nem közlekedik. Ez nem állapot! Ez SZÉGYEN!!!

Két napja arra lettem figyelmes, hogy a MÁV új posztja egy "Utasellátó falatozóról" szól. Hogy micsoda? Igen egy falatozó. De hol? Batthyányi téri aluljáróban. WOW! De jó!!! Ja nem, nagyon nem jó! A MÁV vasút vonalak rohadnak, járművek úgy szint. Utasok szívnak, MÁV dolgozói azt se tudják, hogy mit mondjanak az utasoknak, de falatozó az nagyon kellett. Miért nem jármű beszerzésre tartjuk fenn a kidobott pénzt? Áááá nem, nekünk falatozó kell. Agyam elszáll! Várjuk az új Vectron mozdonyokat...hol van már? Megsúgom! Sehol! Volt arról szó, hogy lesz Railjet vonatunk. Az se lesz az infláció miatt. Mi lesz a MÁV-nál? Falatozó! Azt a mindenségit! 

Szerintetek ez normális amit a Magyar Államvasutak produkál? Szerintem nem!

 

Készítette: Kapitány Attis 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elegemvanamavbol.blog.hu/api/trackback/id/tr6318050370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.02.16. 15:46:44

OK, most - nem alaptalanul - kimorogtad megad. - Erre bárki képes.
Következő lépés a megoldási javaslat. - Erre kevesebben.

Tehát mi a megoldási javaslatod?

Nzoltan 2023.02.16. 17:06:38

Az, hogy nyitnak egy büfét, az nem befolyásolja a MÁV működését.

Kapitány Attis 2023.02.16. 17:31:29

@gigabursch:
Üdvözlöm!
Na hát nekem egy dologra már van megoldási javaslatom! Ez nem más mint, hogy a járművek át/vissza helyezése.
Az összes olyan KISS motorvonatot ami nem az elővárosi vonalon közlekedik (pl.:100a) azokat mind a 100a és a 120a vasútvonalra rakni, hogy a régi magaspadlós, nem légkondis vonatot eltüntessük ezen vonalakról. Ez a MÁV-nak semmi forintjába nem kerül. A többi vonalon ahová "kellett" a KISS oda meg több kocsis vonatösszeállítással pótolni a KISS helyét vagy FLIRT motorvonatot berakni össze csatolva. (3 csatolással tudnak közlekedni a FLIRT-ek)
Ez a legfontosabb, hogy a MÁV megtegye, mert eddig amit igért 2020-ban nem tartotta be! (Szájából p...át csinált.)

Járműbeszerzés: A DB (Deutsche Bahn) Annyi mozdonyt leselejtezett (tudomásom szerint dízel mozdonyokat), mondjuk ezeket megvásárolhatták volna tőlük és mondjuk a Csörgő/Hörgő mozdonyokat ki lehetett volna velük cserélni. Ha erre nem volt volna keret, akkor csak egy pályázatot kellet volna kiírni.

Kocsi felújítás: Ahogy lehet látni a MÁV elkezdte felújítani egyéb kocsiját. (pl.: Bdmpee, Halberstadti)
Az utóbbiból csak külsőleg kapott egy ráncfelvarrást. Kérdem én! Miért nem lehetne ezekben mondjuk légkondit beleszerelni? Nem kell nagy kapacitású, elég annyi, hogy ne melegebb legyen a kocsiban, mint kint. Fecske kocsiról ne is beszéljünk.

50 megújuló állomás és megállóhely: Sok-sok állomás illetve megállóhely kapott egy kis felújítást. Bár Zugló vasúti megállóhely nem lett akadály mentes. De szerintem vegyük elő Kőbánya alsó mh.-nél kb. 2019-2020-ban kezdődtek a felújítások. A tetőszerkezetet sikerült felújítani, de azon kívül semmit. A buszállómás felöl az állomás épületben nem lehet bejutni, mert építési terület. (Amikor én ott vagyok sosem látok ott munkálatokat.) A mai nap 2023.02.16-án is pont ugyan úgy néz ki. Félbe hagyott, nem át adott állomás épület. Hova tűnt a pénz? Ugyan ez amúgy Kőbánya Kispest állomás.
Persze tudok:Covid-19, most meg az infláció. De várjunk csak! A MÁV most drukkolt elő valami új dologgal nem? De, "UTASELLÁTÓ FALATOZÓ" Mondjuk ezt a pénzt belelehetett volna ölni Kőbánya alsó megállóhely befejezésébe! Gondolom én.

Kb. egyenlőre ennyi a mondókám.

Üdv: Attis

Kapitány Attis 2023.02.16. 17:34:18

@Nzoltan:
Üdvözlöm!

A MÁV-on belül befolyásolja a pénz hova tételét. Nem mindegy, hogy a pénzemből csinálok valami hülyeséget vagy valami jóra fordítom!

Pl: Utasellátó falatozó helyet Kőbánya alsó befejezése.
Nem jobban hangzik? Szerintem de!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.02.16. 17:57:52

@Kapitány Attis: A témában nem vagyok jártas, ezért nem is okoskodok. De egy megjegyzést megérdemelhet, hogy egy falatozó egy olyan befektetés, ami nyereséget termelhet. És a nyereség fordítható a mindenféle fejlesztésre, bár elég jelentéktelen összegre kell számítani. Persze ha a fejlesztések olyan gyanakvásra okot adó húzásokat jelentenek, mint ez a bankkártya méretű új menetjegy, de mellette megmaradnak a régi jegyek is, szóval ilyenkor az ember lehet kicsit ideges. Jegykiadó automaták közbeszerzéses, tömeges cseréjének szagát érzem, sok pénzért, és papírt fognak vele megspórolni.

Szóval a lényeg: vannak esetek, amikor a pénzt nem egyszerűen elkölteni, hanem fialtatni érdemes.

Kapitány Attis 2023.02.16. 18:07:01

@Androsz:
Üdvözletem!

Amit leírtál abban igazad van! De en akkor se tudok megbékélni a falatozóval, ha egy állomás meg felbe van hagyva. Szerintem elsőnek azokat kéne befejezni a MÁV-nak amiket félbe hagyott utána majd a falatozót és sok mást.

Aquincumi Saláta 2023.02.16. 19:08:10

Na meg a 20-as vonalon közlekedtetett, fertelmes szlovén kocsikról nem is beszélve. Erre még nem adott nekem senki konkrét és korrekt magyarázatot, hogy miért közlekedtetünk kiszuperált szlovén vasúti kocsikat (amik büdösek, mocskosak ) egy magyar fővonalon. Kikúrt felháborító a dolog.

Tamas1611 2023.02.16. 19:49:01

Nos nézzük. Nyári menetrend előtt a 120a zónázóin 4 KISS-es forda illetve egy fecskés forda volt, a 100a-n pedig 5 KISS-es forda volt. Ez a nyári menetrend váltás után nem váloztott szóval nem vettek el KISS-t onnan. Másrészt a balatoni KISS-es vonatok hétvégén közlekedtek szóval onnan se tudtak elvenni KISS-t mert annyi KISS nem közlekedik hétvégén mint hétköznap. Egyébként az Agria/Mátra vonatos KISS-ek feleslegesek ebben egyet értek hiszen egyszer Keletiben láttam a 7:30-ra beérkező KISS-es mátrát ahonnan kb 100 ember szált le míg a 9309-es(hegyeshalmi gyorsitott) KISS-es járaton kelenföldig 400-an voltunk a vonaton, szóval oda felesleges esetleg ezeket oda lehetne tenni a 100a-ra. Egyébként is én úgy tudom hogy ha majd a győri S10-esen lesz KISS az onnan eljövő flirtek fognak menni 100a-ra illetve 8 KISS volt ígérve a 100a-ra nem több! Igazából ebből a 8 KISS-ből simán ki lehet alakitani azt hogy az összes Z50 KISS legyen S50-re meg elég a dupla flirt bőven.
süti beállítások módosítása